2012-05-01

VALBORGSMIDDAG


Vackra liljor!



Skumpa och minikrustader till förrätt.

Grillad färsk limemarinerad lax med bakade potatishalvor, mangosalsa, grönsallad och senapssås till varmrätt.

Kalorisnål chokladmousse med färska jordgubbar som avslutning.


Malte är glad att våren är kommen!


Igår på valborgsmässoafton hade vi goda vänner över på middag och invigde grillen för säsongen. Grillad färsk lax som jag marinerat med lime fick bli huvudrätt och till efterrätt gjorde jag chokladmousse på äggvitor istället för grädde. Det blir inte lika mäktigt och framförallt blir det magrare.
En mycket lyckad kväll var det i alla fall. Fast någon brasa åkte vi inte till, Malte behövde komma i säng.

Imorgon börjar jag arbeta efter 6 månaders mammaledighet. Det ska bli fantastiskt roligt men jag kommer sakna lilla Malte väldigt mycket trots att jag vet att han har det bra här hemma med sin pappa.

Idag har vi haft besök av Maltes kompis och hans mamma. En långpromenad avslutades med fika i vårsolen!

Nu väntar vi på att pappa Emil ska komma hem från sommarstugan. Hoppas ni alla hade en trevlig valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar