2012-05-17

17 MAJ


Det är roligt att kladda! Som tur är gillar han även att duscha. Jag fick ställa in både barn och stol i duschen efter maten.

Grattis Norge!!!
Ibland kan jag bli lite avundsjuk på Norge som verkar ha så roligt på sin nationaldag. Det är verkligen folkfest och jag såg tom att en av mina norska bekanta hade förlovat sig dagen till ära. Vår nationaldag har ju i alla fall blivit helgdag nu så kanske kommer vi i Sverige uppskatta den lite mer.

Här hemma har vi haft storstädning! Vi har verkligen kommit efter med städningen och det är inte roligt när Malte rullar runt på golvet hela tiden. Nu är det undanplockat och fint och luktar ljuvligt rent. Vi ska strax åka och fylla på kylskåp och skafferi och kanske kan jag övertala maken till lite nya blommor i fönstren?

Imorgon kommer min kusin med familj! Det är första gången de är här så det ska bli extra roligt. Ikväll ska jag förbereda efterätten, hinner jag ta kort innan vi äter upp den imorgon ska jag visa vad det blev.

Malte är inne i en väldig trotsfas. Sover dåligt, äter dåligt och gnäller hela tiden! Tidigare idag fick han världens utbrott när han inte fick bita i sladden till mobilen. Stackars liten, kanske är en sk utvecklingsfas. Hoppas den går över snart!

Ikväll blir det hockey-VM och tacos!

4 kommentarer:

  1. Gud vad söt han är! Nog för att jag räknade med att ni skulle få ett av världens sötaste barn, men ändå :)

    kram Tant Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Blir det någon bilbingo snart?

      Radera
  2. Men Malte då, det finns något som heter bordsskick! Vi får nog anmäla dig till en kurs hos Magdalena Ribbing. Fast söt är du, trots kladdandet.
    Kram farfar o bonusfarmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, och värre har det blivit! Men man kan väl inte begära hur mycket som helt av en halvåring:-)

      Radera