2012-02-10

Sjömansbiffen



Det händer så mycket nu för tiden med Malte så jag hinner inte mycket mer än att njuta av tillvaron med honom. Därav några dagars bloggtorka. Idag har i alla fall pappa varit hemma på dagen (åkte precis iväg för att jobba kväll) så vi har gjort helgfint här hemma och varit på mitt jobb och hälsat på.


Malte är inne i en "separationsångest-fas" och vill helst bli buren mest hela tiden.


I onsdags hade vi återträff med de andra paren från föräldrargruppen och det var så kul att träffas igen och se de andra små bebisarna. Vår lille sjömansbiff var näst yngst och näst störst:-)


Nu börjar Malte intressera sig för andra ting i sin omgivning. Nallar, leksaker och mammas långa hår! Här sitter han i sin korg och sjunger för mig medan jag bäddade vår säng:-)


Babygymmet med ugglor som pappa köpte är en hit!



Apan från "Jelly Cat" är en annan favorit.


Igår var vi på föreställningen Ljust & Fräscht med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert. Den var hur bra som helst. De drev med vit minimalistisk inredning och svenskarnas besatthet av renovering. Jag kände mig lätt träffad mer än en gång om man säger så:-) Mamma passade Malte och det gick bra ända fram till de sista minuterna, då började han sakna sin mamma och pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar