2012-02-25

SCHLAGERLÖRDAG!

Blåbärscheesecake a la Matplatsens Victoria.

Precis hemkomna från ena husvisningen. Superfint! Men vilken beslutsångest man får av så stora beslut! Hur ska man våga ta steget? Det känns tryggare att bo kvar i lägenheten men samtidigt vore det underbart att kunna gå ut i en trädgård på sommaren och vad roligt det skulle vara att få inreda!

Vi har precis fikat med denna blåbärscheesecake som jag länga velat prova. Jag hittade receptet hos Victoria på Matplatsen och den såg så god och vacker ut. Tyvärr lyckades jag inte riktigt med det estetiska men den var väldigt god ändå! Den ska egentligen serveras med lättvispad grädde men vi hoppade över det och jag saknade det faktiskt inte. Ska spara halva och ta med ut till mina föräldrar imorgon!

Ikväll är det sista deltävlingen i schlagerfestivalen och vi ska få trevligt sällskap här hemma. Jag ska strax svänga ihop en paj till middag med god sallad och bröd. Salami och brie får det bli denna gång, det är en väldans god kombination.

Trevlig lördagskväll!

1 kommentar: