2012-01-22

Sköna söndag




Igår var mina föräldrar och bror här på lite för tidig födelsedagsmiddag. Jag hade dukat i vitt och guld med mina nya tallrikar och marimekkoservetter. Vita tulpaner hör till årstiden!


Till förrätt åt vi minikrustader med olika fyllningar (precis som på nyår) och till varmrätt smördegsinbakad oxfilé med kantarellsås, ugnsbakade tomater och rotfruktsgratäng.


Efterrätten bestod av crème brûlée med hemmagjord vaniljglass och björnbär. Min absoluta favoritefterrätt! Jag fick en brännare av min andra bror och karamellen blev perfekt! 

Så snygga handdukar (påminner om Missoni) fick jag av storebror! Tack! 
Grått passar perfekt i vårt badrum!


Idag har Emil jobbat men så fort han kom hem lämnade jag över bebisen och började baka. Semlebullar och noblesskakor blev det idag! Kanske finns det några mammor som vill komma på fika efter öppna förskolan imorgon?





Jag fyller egentligen först imorgon men jag fick öppna paket redan idag. Emil hade köpt jättefina presenter (visar en annan dag) och dessutom två tidningar som jag ska bläddra lite i nu medan Malte sover. 
Hoppas ni också får en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Vilken födelsedagsmiddag! Allt ser urgott ut!

    Grattis på födelsedagen i förskott! =)

    Kram /Katta

    SvaraRadera
  2. Så roligt, vi fyller samma dag och det skiljer 2 veckor på våra pojkar :-)
    /Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Grattis i förskott då!

      Radera
  3. Kan intyga att maten var supergod och så vackert upplagd!
    mamma

    SvaraRadera