2012-01-28

Husvisning och tårtprovning


Idag har vi varit på husvisning utanför Skövde och därefter åkte vi till Maltes farmor för att provsmaka doptårtan som hon ska baka. Supersmarrigt! Maltes fastrar, farbror och kusin var också där.

Vi tänkte dekorera tårtan med prinskronor och snöflingor så i förmiddags försökte jag mig på att göra en krona i sockerpasta/fondant som jag sprayade i ätbar guldfärg. I veckan som kommer ska jag köpa sidenband som vi ska knyta runt tårtans nederkant.

Inatt fick jag förresten sova en hel natt för första gången sen Malte föddes för 3 månader sedan. Underbart och välbehövligt! Jag sov i gästrummet och Malte sov hos Emil i vår säng. Den lilla rackarungen som gärna äter varannan eller en gång i timmen annars sov 6 timmar i sträck just inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar