2012-04-23

VÄLBEHÖVLIGT FRISÖRBESÖK OCH LUNCH PÅ STAN


Idag har jag blivit bortskämd i frisörstolen av min frisör Åsa som äger Salong Tingeling här i Skövde. Åsa är inte bara frisör utan även färgtekniker och undervisar andra frisörer i olika färgtekniker. Hon la i slingor i tre olika blonda färger och klippte av en rejäl bit av mitt hår. Nu är det helt och fint igen och alldeles blankt! Innan hon fönade och lockade det hade hon i Maroccanoil som är en vårdande olja med värmeskydd och som doftar ljuvligt! Förutom oljan passade jag på att fylla på med shampoo och balsam från Sassoon för att färgerna ska bevaras så länge som möjligt!

Malte blev passad av mormor medan jag var hos frissan och efteråt åt vi lunch på stan. Nu sitter jag mätt och belåten i soffan medan Malte sover lite. Utanför fönstret öser regnet ner men vi ska trotsa regnet och ta oss ned till gymmet när de öppnar barnpassningen där.

Hoppas ni alla haft en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar