2012-04-01

NYTT HOS OSS

Äntligen har vi fått upp gardiner i vardagsrummet. Nu slipper Malte bli bländad av solen.

Ny lampa från Lagerhaus som matchar den fina tavlan Katrin målat till mig!

God kväll!
Vi är precis hemkomna från mina föräldrar där vi tvättat och städat bilen och gjort den jättefin inför försäljning. God mat och fika fick vi också:-)

Förra helgen satte vi upp gardiner i vardagsrummet på en skena i taket. Det blev jättebra! Varför gör man inte sånt med en gång när man flyttar in? Vi har väldigt stora fönster i vardagsrummet så det är skönt att kunna dra för när solen lyser rakt in.

En ny lampa har också fått flytta in hos oss eftersom den förra blåste i golvet och gick sönder. Denna köpte jag på Lagerhaus som faktiskt hade flera fina lampor! Jag gillar att den röda sladden matchar de små röda detaljerna i Katrins tavla!

Imorgon blir det stora städardagen här, vi får nämligen finbesök senare i veckan:-)

2 kommentarer:

  1. Åh va fint. Va har du hittat gardinerna dom går från golv till tak va? Hur högt i tak har ni? Jag vill också ha så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi köpte både gardinerna och skenorna på IKEA. gardinerna kostade 99kr/par och jag har tre par hängandes (skenan är ca 6m). Det bästa med gardinerna var att de var 250cm långa (istället för 240 som är standard), dessutom var de färdigsydda med veckband så de var bara att hänga upp. Vi har 255cm i takhöjd och då släpar gardinerna lite i golvet men jag orkar inte lägga upp dem. De kanske krymper:-)

      Radera