2011-12-19

Utvecklingsfas?


Malte sover som bekant inte jättebra på nätterna. Somnar vid midnatt och vaknar varannan till var tredje timme och vill äta. Däremot har han tidigare sovit länge på morgonen så jag har inte lidit så mycket av att bli väckt ofta. Sen brukar han alltid sova en längre period mitt på dagen, sådär 2-3 timmar, då jag får tid att fixa här hemma, ordna lunch etc. Nu verkar det dock som han hamnat i någon form av "utvecklingsfas" som det så fint heter, för han vaknar tidigt på morgonen (vid 06) och sover sen inte på dagen! Jag får ju ingenting gjort!
Jag hade tänkt att vi skulle gå en lång promenad idag men eftersom Malte skriker så när jag lägger honom vaken i vagnen (och pga all snön) så stannade vi hemma i soffan istället.


Halv sju ikväll somnade han istället på pappas axel och har sovit sen dess. 
Jag vågar inte ens tänka på hur denna natten ska bli!


Jag måste visa en bild på denna vackra amaryllis som vi fick av Mona med familj i fredags!

1 kommentar:

  1. Åh! Det är inte varje dag man "trillar in" på en blogg som genast faller en i smaken! En sån liten go pojk ni har, fint inrett & baket ser så gott ut! Har dock ingen egen blogg men kommer absolut komma hit igen. Hälsn AC

    SvaraRadera