2011-12-23

Lille julaften!

23 december kallas "lille julaften" i Danmark. Vi ska fira lille julaften hemma hos min mor och far tillsammans med syskon, moster och kusiner. Morgondagen kommer spenderas hos Emils familj på dagen och sedan hos min familj på kvällen. Det ska bli så mysigt att fira Maltes första jul! På juldagen kommer Maltes kusin med föräldrar och vi längtar så!


Malte i sparkbyxor från Polarn o Pyret, fick dock höra igår på jobbet att han ser ut som en tjej:-)


Trots att vi egentligen inte ska vara hemma så mycket under julen känner jag ändå lite julstress. Jag vill hinna plocka undan, städa, slå in sista julklapparna, julrimma och inte minst duscha och tvätta håret. Malte är dock inte alls sugen på att jag ska göra alla dessa saker, han vill att vi ska sitta i soffan och äta mest hela dagen. Tur att han finner sig i att ligga en stund på sitt täcke på golvet där han kan hålla lite koll på vad jag gör.

Jag tror att vi ska unna oss en julfika också så här på drottningens födelsedag. Grattis Silvia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar